Jeg har et spørgsmål om:

Præferencer, specielle ønsker

Kan jeg ønske et specifikt husnummer eller placering på parken?
Du kan mod et præferencegebyr, fastlåse dig på et specifikt husnummer (hvis det er ledigt), eller placering på parken.

Du kan tilkøbe dette i bookingprocessen eller ændre det under Min booking.
Var dette svar hjælpsomt?
Jeg ønsker kun at blive 1 nat, er det muligt?
Det er desværre ikke muligt, minimumsophold er 2 nætter.
Var dette svar hjælpsomt?
Må man ryge i ferieboligen?
Rygning er ikke tilladt i ferieboligerne på vores parker. Rygning er tilladt på terrassen ved din bolig og udenfor på parken.
 
Var dette svar hjælpsomt?
Er fyrværkeri tilladt på parkerne?
Hvis du vil på et ophold uden fyrværkeri, kan du fejre nytår på vores særlige fyrværkerifrie ferieparker. Det er rart, hvis du fx har en hund, der er bange, eller hvis du gerne vil nyde en rolig nytårsaften uden fyrværkeri. På alle de danske ferieparker må der gerne affyres fyrværkeri til nytår.
Var dette svar hjælpsomt?
På hvilke parker kan jeg finde særligt børnevenlige ferieboliger?
Du kan finde børneboliger på flere parker. Disse boliger er børnevenligt/sikkert indrettet og velegnede til familier med babyer og småbørn. De er udstyret med legetøj, puslepude, puslebord, barnestol, barneseng, babybadekar samt sandkasse (udenfor). Derudover er en børnebolig ekstra sikret med et sikkerhedsgitter og børnevenlige stikkontakter. I boligernes børnesoveværelser er der en køjeseng og/eller en højseng. Ofte findes der en legeplads tæt på ferieboligerne. 
Var dette svar hjælpsomt?

Værd at vide

Hvad er en barneseng?
En barneseng er en træseng eller feltseng, der måler 1,20 x 0,60 m. Den er egnet til børn op til 3 år. Børn på 3 år og derover sover i en enkeltseng.

Du kan se på parkens side under ferieboligens beskrivelse, hvilken slags børneseng der er til rådighed. Når du booker, kan du angive, at et barn på op til 3 år rejser med dig. I så fald vil sengelinned automatisk blive tilføjet til bookingen mod et ekstra gebyr. 

Ekstra børneseng
På mange parker er det muligt at booke en ekstra børneseng (inklusiv børnesengelinned). Når du booker, bedes du angive, om du ønsker at bruge en ekstra barneseng.
Var dette svar hjælpsomt?
Hvor gammel skal man være for at kunne booke hos Landal?
Vi behandler kun reservationer foretaget af personer, som er mindst 18 år. Hovedbookeren skal også være til stede under opholdet. Reservationer, som er foretaget af personer under 18 år, er ikke gyldige. 

Vi forbeholder os ret til - uden angivelse af begrundelse - at afvise afvigende reservationer, især grupper, eller til at stille særlige betingelser.
Var dette svar hjælpsomt?
Kan jeg tegne en rejse- og/eller afbestillingsforsikring via Landal?
Ja, det kan du. Vi tilbyder rejse- og afbestillingsforsikring i samarbejde med Europ Assistance.
Læs mere her Var dette svar hjælpsomt?
Hvad er inkluderet i lejen og hvad er ikke?
Inkluderet i lejen:
  • Fri adgang til svømmehal/badeland (Landal Ebeltoft og få udenlandske parker er undtaget)
  • Udvalgte faciliteter og aktiviteter
  • Egen feriebolig med gratis WiFi (gælder ikke alle udenlandske parker)
  • Når du booker ophold inklusiv spædbarn, er første barneseng gratis (bemærk obligatorisk sengelinned tilføjes booking kr. 71) samt høj stol (få udenlandske parker er undtaget) er gratis når tilføjet bookingen.
  • Slutrengøring inkluderet
  • Moms
Ikke inkluderet i lejen:
  • Obligatorisk sengelinned til dkr. 94,- pr. person
  • Forbrugsomkostninger (Se specifikationer under ”Praktisk information” for den enkelte park)
  • Aktiviteter og nogle faciliteter 
  • Turist skat og andre gebyrer (mellem € 1, - og € 2,80 per nat, dette beløb varierer for hver park og gælder kun udenlandske parker)*
  • Evt. husdyr dkr. 347 pr. hund. på danske parker (dkr. 43 pr. nat på udenlandske parker)
  • Evt. Babylinned dkr. 71,- pr. person
  • Ekstra barneseng inkl linned dkr. 116,- 
  • Ekstra barnestol dkr. 41,-
*bemærk dette gælder kun vores udenlandske parker
Var dette svar hjælpsomt?
Hvad er vilkårene og betingelserne for Landal GreenParks?
Du kan se de generelle betingelser for Landal GreenParks her.
Vores vilkår og betingelser Var dette svar hjælpsomt?
Kan man bruge faciliteterne uden at bo på ferieparken?
På mange af Landals ferieparker kan du bruge parkens faciliteter uden at være gæst, oftes dog mod betaling. Landal Søhøjlandet, Landal Rønbjerg og Landal Seawest tager imod dagsgæster i bestemte perioder. Læs mere under hver park.
Var dette svar hjælpsomt?

Kæledyr

Må jeg tage mit/mine husdyr med?
Når du søger efter en feriebolig eller park, kan du angive, hvor mange kæledyr der skal med på ferie. Du vil derefter se de ferieboliger/ferieparker, der er ledige på den dato, du har angivet. Vi tilføjer automatisk dine kæledyr (og rejsegruppe) til din booking og justerer prisen i overensstemmelse hermed.

Har du glemt at tilføje dit husdyr?
Du kan ændre dette på Min booking. Har du problemer kan du udfylde nedenstående formular. Bemærk, det er muligt at der ikke er flere boliger ledige som tillader husdyr, i så fald kan vi desværre ikke modtage dit kæledyr.
Tilføj kæledyr Var dette svar hjælpsomt?
Er der også særlige hundevenlige ferieboliger?
Nogle parker har hundevenlige ferieboliger, som er specielt indrettet til en ferie med hunden. Se mere her.
Var dette svar hjælpsomt?
Jeg er allergisk over for dyr, kan jeg booke kæledyrsfri feriebolig?
Ja, det kan du godt. Når du søger efter en feriebolig eller en park, kan du angive i filteret 'Særlige ferieboliger', at du leder efter en kæledyrsfri feriebolig. Du vil så se de ferieboliger/parker, der er ledige på den dato, du har angivet. Når du har fundet en passende feriebolig og dato, skal du vælge den gratis præference: kæledyrsfri i reservationssystemet.
Var dette svar hjælpsomt?

Flere boliger

Hvor mange ferieboliger kan jeg bestille på samme tid?
Du kan foretage en gruppereservation ved at kontakte vores Contact Center på info@landal.dk eller 70-23-20-30.

Såfremt du ønsker at feriehusene ligger ved siden af hinanden, kan det i de fleste tilfælde også lade sig gøre for et præferencegebyr (du betaler kun præferencegebyr én gang).
Var dette svar hjælpsomt?
Jeg har booket flere ferieboliger på én gang. Ligger de i nærheden af hinanden?
Det kan vi desværre ikke garantere. Såfremt du ønsker at feriehusene ligger ved siden af hinanden, kan det i de fleste tilfælde lade sig gøre for et præferencegebyr (du betaler kun præferencegebyr én gang).

For at arrangere dette kan du kontakte vores Contact Center.
Var dette svar hjælpsomt?

Skiferie

Hvor højt ligger ferieparkerne i skiområderne?
På parksiderne under 'Skiområde' kan du finde mere information om skiområdet. Se alle vores ferieparker hvor du kan tage på skiferie her.
Var dette svar hjælpsomt?

Administration

Hvad gør jeg hvis jeg ikke har modtaget en bekræftelse på mail?
Du vil modtage en reservationsbekræftelse fra os via e-mail inden for en time. For at være sikker skal du tjekke din spam mail og sikre dig, at den ikke ligger der. Du kan se din booking online på din Landal-konto og foretage betalingen her.

Er dette ikke tilfældet?
Udfyld venligst dine oplysninger via nedenstående link, så sender vi dig bekræftelsen igen. Du kan også se din reservation direkte online på din Landal-konto.
Få gensendt bekræftelse her Var dette svar hjælpsomt?
Jeg har mistet min booking bekræftelse. Hvad skal jeg gøre?
Du vil modtage din booking bekræftelse og faktura via e-mail inden for 1 time, efter din booking er blevet behandlet. Tjek for en sikkerheds skyld, om den ikke findes blandt dine uønskede e-mails.

Er dette ikke tilfældet?
Udfyld venligst dine oplysninger via nedenstående link, så sender vi dig bekræftelsen igen. Du kan også se din reservation direkte online på din Landal-konto.
Anmod om bekræftelse igen Var dette svar hjælpsomt?
Hvor kan jeg finde fakturaen for min booking?
Du kan finde fakturaen i reservationsbekræftelsen, som du har modtaget fra os pr. e-mail.
Var dette svar hjælpsomt?
Kan jeg forhåndsreservere en booking?
Nej, det er desværre ikke muligt. Har du foretaget en reservation, som ikke finder sted inden for 30 dage? Så har du 14 dages betænkningstid til at gøre din reservation endelig. Betaler du ikke inden for 14 dage, efter du har booket? Så udløber din foreløbige reservation uden omkostninger.
Var dette svar hjælpsomt?

Fandt du ikke det, du søgte?

Gå til Spørgsmål & Kontakt, og søg under et andet emne, eller kontakt vores kontaktcenter.